Vybrat si vhodné e-shopové řešení je jeden ze zásadních faktorů pozdějšího úspěchu. Kam se vyplatí investovat a co by vás mohlo nemile překvapit?
E-shop zdarma
E-shop zdarma je postaven na tzv. open source licenci. Je tedy volně k dispozici a v prvopočátku vás nic nestojí.
Velmi draho může však přijít později. Někdo totiž musí celý e-shop rozjet, věnovat čas jeho správě, případně ho modifikovat na míru obchodníkovi.
Většinou se tím nezaobírá obchodník sám, jeho znalosti tomu neodpovídají, případně potřebuje zajistit řadu jiných činností spojených s provozem e-shopu, takže mu jednoduše už nezbývá čas.
Jak chytře vybrat e-shopové řešení
Náklady na programátora to však nekončí. Připočítat si musíme i výdaje na vlastní doménu a na kvalitní hosting, který bude dostatečně stabilní. S otazníkem je u podobných systémů také hledisko bezpečnosti.
E-shop k pronájmu
Pronájem e-shopu je na tom lépe z hlediska poměru ceny a výkonu. Za pár desítek korun (maximálně za pár set korun) do ruky dostanete řešení, které je kompletně funkční a připravené k provozu.
Krabicové řešení významně ulehčí majiteli nejen počátky podnikání, ale i každodenní fungování. Zcela totiž odpadá zjišťování, co je kde ještě potřeba dodělat, naprogramovat nebo připravit a shánění někoho, kdo by měl čas a chuť se do toho pustit.
Pokud něco nefunguje, je tady technická podpora. Pod kontrolou jsou i legislativní změny.
Nevýhoda pronájmu e-shopu je především ta, že se jedná o do značné míry uzavřené řešení. Nemůžete si jej úplně přizpůsobit, a to jak po stránce technické, tak i z hlediska vzhledu.
Pronájem E-shopu a jeho nevýhody
Limitem je i velikost e-shopu, pronájem se nehodí pro obchody s tisícovkami položek. Určité riziko je tak v tom, že projekt v průběhu času univerzální platformu „přeroste“ a bude nutné realizovat složitý přesun na nový systém vytvořený na míru.
E-shop na míru
Tvorba e-shopu na míru vyžaduje především dvě základní podmínky: Peníze a čas. Přesněji tedy řečeno: Desítky tisíc korun a týdny času.
Vybrat si budete muset i spolehlivého dodavatele. A pozor, rozhodně to neznamená, že se e-shopem budete muset zaobírat teprve v okamžiku, kdy bude oficiálně spuštěn. Od začátku se svému projektu musíte věnovat.
Každý seriózní tvůrce se totiž v první řadě ptá vás, jakou máte o budoucím e-shopu představu, aby ji mohl realizovat. Současně si tak musíte být vědomi toho, co chcete a potřebujete.
V základu se požadavky určitě budou odvíjet od typu prodávaného zboží. Prodejce oblečení například bude potřebovat funkci, která nabídne podrobně různé varianty produktu – barvu, velikost atd.
Výhodou e-shopu na míru je jednoznačně to, že vás prakticky nic nebrzdí v rozletu. Ani teď a ani v budoucnu. Takováto platforma může umět prakticky cokoli. V davu podobných projektů nezapadne ani svým designem.
Autor: Zoner inShop – pronájem i tvorba e-shopů na míru